Corona, het goede.

Positief kantje van corona:
Desondanks de vele ellende die dit nu al veroorzaakt heeft in deze wereld leert corona ons toch nog wel eens mooie dingen.Ik ben een uitgaander en kom graag onder de mensen. Maar nu ik nergens meer kan gaan ben ik dus verplicht om thuis te blijven. En eigenlijk, dit is best leuk. Je komt dichter bij je familie te staan, leert dat de normale dingen van groot belang zijn en beseft maar eens weer hoe goed je het wel niet hebt.

Wondermooie acties:
Afgelopen weken heb ik het nieuws vanuit de krant: Het Laatste Nieuws bijgehouden. Wat mij opvalt is dat de kranten van nu een pak dunner zijn. Ik kwam er wel veel verschillende wondermooie acties tegen: Zo waren er vele donaties van mensen naar de ziekenhuizen. Zo schenkt Rotary in Izegem 4.000 maskers aan de stad Izegem, zwembadbouwer koopt 800 frisco's voor AZ Groeninge, Reisbureau schenkt in Gullegem paaseitjes aan AZ Groeninge, komkommerteler schenkt 10.000 mondmaskers aan gemeente Staden. Dit waren nog maar enkele voorbeelden van donaties

Je hebt het vast ook al gezien/gelezen, de berenactie. Als ik door mijn dorp fiets zie ik regelmatig ergens een beer opduiken. En witte lakens om de steun te uiten naar de verpleegkundigen die aan de frontlinie staan.

Heldin Suzanne.

Ik sluit mijn blog af met een heldendaad:''Oude vrouw sterft voor jongeren'. Deze oude vrouw was Suzanne. Suzanne weigerde de beademing die haar leven kon redden omdat ze al een goed leven had geleid en wou dat haar zuurstof ging naar anderen die het meer nodig hadden. Ze haalde intussen de wereldpers. Je eigen leven opgeven om dat van een ander te redden is een heldendaad. Wie weet zal ze wel binnen een aantal jaren in de geschiedenis boeken terecht komen. Dit plaatsje verdient ze zeker en vast!



Reacties

  1. Mooi hoe je het positieve in deze benarde tijd benadrukt. Een heel aangrijpend verhaal over Suzanne trouwens, leuk dat je het in je blog aanhaalt. Deze erkenning verdient ze zeker.

    Groetjes Melanie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts