Ontstaan van Covid-19


Hoe is Corona ontstaan?
Voor ik pas echt in de startblokken schiet voor deze opdracht wil ik even nagaan waar de oorsprong ligt van Covid-19. Waar is het ontstaan? De voorbije weken hoorde ik verhalen dat het virus was ontwikkelt door de Chinezen. Er is daar een overbevolking en door het lanceren van het coronavirus wou de overheid de bevolking uitroeien.Dit virus is voornamelijk gevaarlijk voor de oudere mensen of mensen met een zwak systeem. Dit doet me denken aan de natuurlijke selectie van Charles Darwin.



Hierbij moet je de vertaling Fittest niet letterlijk nemen. Fittest betekent hier: degene die het beste zijn aangepast aan de omstandigheden. Moet ik dan hieruit interpreteren dat degene met een goed immuunsysteem dit enkel overleeft. Maar zou de mens echt zo bruut zijn? Zou de mens echt zo in elkaar zitten? Ik hoop van niet. En uit het diepste van mijn hart hoop ik dat dit 'fake news' is. Ik kan eigenlijk wel bevestigen dat dit fake nieuws is. Want ik heb de laatste weken vele kranten doorgenomen en heb dit nergens zien staan.

De boekenwurm in mijzelf naar boven halen:
Het is moeilijk om te weten wat nog juist is en wat niet. Daarom heb ik me voorgenomen om enkel nog te kijken in kranten. Nee, ik kies ook niet voor het nieuws. Ik ben al zoveel aan een beeldscherm geplakt deze tijd  dat ik nog eens wil genieten van het lezen. Vroeger las ik vaak, helaas door tijdgebrek is dit een hobby die langzaam is verdwenen.



Reacties

Populaire posts