Moedertjesdag.

De dag waar mijn mama het hele jaar naar uitkijkt is aangebroken: Moedertjesdag.

Weer leven in de dorpskern. Je ziet dat de wereld weer langzaam tot leven komt. Op weg naar de bakker kom ik hier en daar mensen tegen die aan het wandelen zijn. Of mensen die mooi gekleed zijn en met een bloemetje in hun handen een deur binnengaan. Maar aan de rij bij de bakker te zien, daar zie je pas echt dat het leven weer langzaam zijn normale gangetje gaat.

Horen kus, knuffel en hand geven in het verleden?
De omhelzing: een oefening om samen én bij jezelf te zijnIedereen blijkt wel in zijn achterhoofd de regel 1,5 meter afstand nog mee te dragen.Ik kwam een paar mensen tegen die ik kende. Voor de corona zou ik hun een omhelzing geven, nu was dit alleen maar van een op verre afstand zwaaiende hand. Ik denk dat de knuffel, een hand geven of de kus bij het begroeten langzaam zal wegebben. Mensen zullen bang zijn om dit nog te doen. Het is nu bijna een gewoonte geworden om het bij een simpele hallo te houden.

Reacties

Populaire posts